vrijdag 22 januari 2010

lomography fisheye


Jaaaa... weer een nieuwe reeks fisheyes. Of.. eigenlijk is dit het allereerste rolletje wat ik volgeschoten heb met mijn fisheye camera. Eerst een paar foto's van Barcelona in de zomer van 2009, waar ik de camera gekocht heb. Dan een paar foto's van Antwerpen, waar ik in de nazomer van 2009 nog geweest ben. Toen ik de foto's liet ontwikkelen, was ik alweer vergeten dat het ging om een zwartwit-rolletje. Helemaal niet erg, want bij nader inzien vind ik zwartwitte fisheyes ook bij de meeste foto's/momenten mooier. Kleurenfoto's leiden, mijn insziens, vaker de aandacht af van de essentie van de foto. Bij zwartwit blijft er op de een of andere manier altijd nog iets verborgen, het is iets geheimzinniger dan kleurenfoto's.. Ach goed.



















2 opmerkingen:

  1. hee! wat voor fisheye camera heb je? (:
    ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke, alleen vind nergens eentje waarvan ik denk: ja!
    oh ja trouwens je kent me niet, maar ik kwam toevallig op je blog terecht.
    x maritbiemans.blogspot.com (:

    BeantwoordenVerwijderen